Η ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ - ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ-ΙΣΤΟΡΙΚΟ-ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΤΩΝ - ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ - ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ - ΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΕΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑΣ - ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΩΝΥΜΩΝ - ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΙΣΤΟΡΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΜΑΘΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ.
ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Παρασκευή 24 Ιουνίου 2011

Από τον παραγωγό στο ράφι: Αύξηση 1.550% στα αγροτικά προϊόντα

Τι δείχνει έκθεση της ΠΑΣΕΓΕΣ για τις τιμές 28 βασικών προϊόντων διατροφής. Διευρύνεται η ψαλίδα τιμών παραγωγού και καταναλωτή
Οργιο... κερδοσκοπίας διαπιστώνει έρευνα της ΠΑΣΕΓΕΣ, σύμφωνα με την οποία τρόφιμα και αγροτικά προϊόντα πωλούνται ακριβότερα έως και 1.550% σε σχέση με τις τιμές που εισπράττουν οι παραγωγοί. Τα στοιχεία (ΠΑΤΗΣΤΕ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ), με τα οποία πιστοποιείται η ανενόχλητη δράση καρτέλ και μεσαζόντων σε όλο το κύκλωμα παραγωγής - διακίνησης των τροφίμων, δείχνουν ότι ενώ οι καταναλωτές πληρώνουν σε δεκαπλάσιες σχεδόν τιμές τα αγροτικά προϊόντα και τρόφιμα, ενώ, στις τσέπες των αγροτών καταλήγει μόλις το 10% της αξίας.
Πώς γίνεται λοιπόν ο παραγωγός να πουλάει σιτάρι 0,15 ευρώ το κιλό και το ψωμί να κοστίζει στον καταναλωτή 2,29 ευρώ (διαφορά 1.543%); Ο αμπελουργός να παίρνει 0,15 ευρώ το κιλό το σταφύλι, αλλά το χύμα κρασί να φτάνει στο 1,7 ευρώ το κιλό στον καταναλωτή, δηλαδή 752% παραπάνω! Η επαναληπτική έκθεση της ΠΑΣΕΓΕΣ, δύο χρόνια μετά, σε 28 βασικά προϊόντα διατροφής είναι αποκαλυπτική για τη γιγάντωση της ψαλίδας τιμών παραγωγού και αγοράς προϊόντων από τον καταναλωτή, πλην οπωροκηπευτικών.

Η διαφορά τιμής περιλαμβάνει: έξοδα μεταφοράς, τυποποίησης, επεξεργασίας, ψυγείων, μισθοδοσίας προσωπικού κ.ά.
Διαφορά
Σύμφωνα με τα στοιχεία, προκύπτει επίσης εξαιρετικά μεγάλη διαφορά τιμών στα δημητριακά (από 500% έως 1.550%), στα ζυμαρικά (760%), στο κρασί (750%), στο ρύζι (660%) και ακολουθεί μια σειρά προϊόντων με άνοιγμα ψαλίδας από 170% έως 530%.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το Δεκέμβριο του 2010, σε σχέση με αντίστοιχη έρευνα το Νοέμβριο του 2008, η ψαλίδα τιμών διευρύνθηκε, με αποτέλεσμα οι Έλληνες καταναλωτές να πληρώνουν ακριβότερα σε σχέση με τις τιμές που απολαμβάνουν οι παραγωγοί: Το ψωμί κατά 652%, το κρασί (χύμα) κατά 375%, τα μαρούλια 270%, τις ελιές Καλαμών 144%, το μέλι 114%, το χοιρινό κρέας 109%, το τυρί φέτα 67%, το κοτόπουλο 50% κ.λπ.

Μεγάλες διαφορές σε λάδι, τομάτες, πατάτες, κρέας

Στον κατάλογο της ΠΑΣΕΓΕΣ με τη «σκανδαλώδη» διαφορά μεταξύ τιμών παραγωγού και καταναλωτή βρίσκονται ακόμα το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο που πωλείται από τους παραγωγούς στα 1,80 ευρώ, αφού η οξύτητα λογίζεται μέχρι 5 γραμμές και αγοράζεται από τους καταναλωτές κατά μέσο όρο στα 5 ευρώ, διαμορφώνοντας διαφορά της τάξεως του 238%.

Επίσης στις τομάτες που οι παραγωγοί πωλούν κατά μέσο όρο 0,80 ευρώ, αλλά οι καταναλωτές αγοράζουν 1,5 ευρώ δηλαδή διαμορφώνεται μια διαφορά στα 188%. Επίσης στις πατάτες η διαφορά φθάνει τα 250%, αφού οι παραγωγοί πωλούν 0,30 ευρώ και οι καταναλωτές αγοράζουν 0,75 ευρώ κατά μέσο όρο.

Σημαντικές διαφορές υπάρχουν στο αρνίσιο κρέας που αγοράζεται από τους παραγωγούς, κατά την ΠΑΣΕΓΕΣ στα 5 ευρώ (τοπικά μόλις 4,30) και πωλείται στους καταναλωτές 11 ευρώ, δηλαδή με διαφορά 230%। Τέλος οι παραγωγοί πωλούν τα κοτόπουλα στα 1,8 ευρώ και οι καταναλωτές αγοράζουν στα 4,5 ευρώ το κιλό, διαφορά 250%.
Πηγή
http://www.agri.gr/site/georgia-kai-ktinotrofia/apo-ton-paragogo-sto-rafi-aiksisi-1.550-sta-agrotika-proionta.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails