Η ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ - ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ-ΙΣΤΟΡΙΚΟ-ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΤΩΝ - ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ - ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ - ΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΕΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑΣ - ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΩΝΥΜΩΝ - ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΙΣΤΟΡΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΜΑΘΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ.
ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Παρασκευή 29 Οκτωβρίου 2010

Έλληνες σχεδιαστές αυτοκινητων

Έλληνες σχεδιαστές υπογράφουν ορισμένα από τα πιο πετυχημένα μοντέλα αυτοκινήτων Δευτέρα, 26 Ιούλιος 2010 16:48

Σχεδίασαν μοντέλα αυτοκινήτων που αγαπήθηκαν και χάρισαν στις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, μεγάλα ποσοστά πωλήσεων και απαράμιλλη δόξα. Τέσσερις Έλληνες σχεδιαστές δημιούργησαν τις δικές τους τάσεις στο design του αυτοκινήτου, δίνοντας ώθηση σε μοντέλα που έγιναν μπεστ σέλερ και συνεχίζουν, ακόμη και πολλά χρόνια μετά, να κερδίζουν τις καρδιές ανδρών και γυναικών.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση του Αλέξανδρου Ισηγόνη, ο οποίος και σχεδίασε το γνωστό "Mini", το οποίο όχι μόνο άνοιξε το δρόμο των επιτυχιών στην εταιρία, αλλά αποτελεί, ακόμη και σήμερα, έναν θρύλο, αποτελώντας από μόνο του μία ολόκληρη κατηγορία.
Το λαμπρό παράδειγμα του Ισηγόνη ακολούθησαν και άλλοι Έλληνες σχεδιαστές, όπως ο Ανδρέας Ζαπατίνας, ο Σωτήρης Κωβός και η Βίκυ Βλαχάκη, σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, βάζοντας το δικό τους λιθαράκι στο σημερινό προφίλ των αυτοκινήτων, αλλά προπάντων συμβάλλοντας αποφασιστικά στην εκτίναξη των πωλήσεων των μοντέλων που οι ίδιοι σχεδίασαν.
Αλέξανδρος Ισηγόνης
Μικρός δεν ήταν καλός μαθητής. Όμως, όλοι διέκριναν την εξυπνάδα και την εργατικότητά του. Το 1922, μαζί με την οικογένειά του, βρέθηκε στην Αγγλία.
 Εκεί, κατάφερε να αγοράσει το πρώτο του αυτοκίνητο, ένα "Singer", το οποίο τού παρουσίασε μια σειρά από μηχανικά προβλήματα. Κι ακριβώς, επειδή τα προβλήματα αυτά πολλαπλασιάζονταν, αποφάσισε να ασχοληθεί με τη μηχανολογία στην Πολυτεχνική Σχολή του Battersca, στο Λονδίνο.
Η απέχθειά του για τα μαθηματικά τον ανάγκασε να εγκαταλείψει τη Σχολή, ενώ παράλληλα περιπλανήθηκε σε πολλές εταιρίες αυτοκινήτου. Η μεγάλη μέρα γι' αυτόν ήρθε στις 26 Αυγουστου 1959, με το "Mini Classic", το οποίο δημιούργησε με την ομάδα του, στην British Motor Corporation. Η μεγάλη επιτυχία του "Mini" τον έκανε άμεσα γνωστό, αν και ο ίδιος κρατούσε χαμηλούς τόνους, λέγοντας ότι «εγώ το Mini δεν το εφηύρα, αλλά το σχεδίασα».
Το 1967, έγινε μέλος της Royal Society, της πιο διάσημης εταιρίας έρευνας στη Βρετανία και δύο χρόνια αργότερα η βασίλισσα Ελισάβετ τον έχρισε, με τον τιμητικό τίτλο «Sir», ως πατέρα του mini. Ακόμη και μετά τη συνταξιοδότησή του, το 1971, συνέχισε να εργάζεται στην εταιρία ως σύμβουλος, μέχρι το 1987.
Πέθανε έναν χρόνο αργότερα, στις 2 Οκτωβρίου, λίγο πριν κλείσει τα 82 του χρόνια.
Ανδρέας Ζαπατίνας
Ο Ανδρέας Ζαπατίνας διέπρεψε στην Ιταλία. Γεννήθηκε το 1957, στην Αθήνα και με πτυχίο σχεδιαστή από τις ΗΠΑ ξεκίνησε την καριέρα του στη Fiat. Από την αρχή ασχολήθηκε με τη σχεδίαση νέων μοντέλων και συμμετείχε στη δημιουργία του Barchetta. Όμως, η όλη κατάσταση και οι κόντρες που επικρατούσαν στην εταιρία, τον ανάγκασαν να ψάξει αλλού δουλειά για να συνεχίσει την καριέρα του. Σύντομα, τού έγινε μια πολύ καλή πρόταση από την BMW, την οποία αποδέχθηκε με χαρά και συνέχισε την καριέρα του στο Μόναχο.
Η λαμπρή πορεία του ξεκίνησε στη Γερμανία, όπου αναβάθμισε τον τρόπο σχεδιασμού του και έγινε "μήλον της έριδος" μεταξύ πολλών εταιριών και κυρίως από τους Ιταλούς. Έπειτα από πολλές προτάσεις αποδέχθηκε να γυρίσει στην Ιταλία. Έτσι, το 1998 ανέλαβε τη θέση του διευθυντή του "Centro Stile" της Alfa Romeo και ουσιαστικά έγινε αυτός που έβαλε την τελευταία πινελιά στον μοντέλο της 147.
Όμως, η πορεία του Ανδρέα Ζαπατίνα δεν σταμάτησε εκεί, αφού το 2002 ανέλαβε τη διευθυντική θέση στο τμήμα Advansed Design της Subaru. Από τότε έως σήμερα έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην αλλαγή της φιλοσοφίας και εμφάνισης της ιαπωνικής εταιρίας, με ιδιαίτερα θετικές μνείες.
Σωτήρης Κώβος
Ο Σωτήρης Κώβος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1965 και με σπουδές στην Αθήνα και τη Μ. Βρετανία ξεκίνησε την καριέρα του από την Peugeot και τη Mazda. Η μεγάλη διάκριση γι' αυτόν ήρθε το 1999, στην Τοyota, όταν σχεδίασε το Yaris. Μοντέλο, που δεν χρειάζεται πολλές συστάσεις, αφού οι πωλήσεις του είναι ιδιαίτερα υψηλές, ακόμη και το τελευταίο χρονικό διάστημα, που καταγράφεται μείωση πωλήσεων στις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Ο ιδιόρυθμος σχεδιασμός του μοντέλου (αυτοκίνητο της χρονιάς 2000) κέρδισε τις καρδιές όλων των οδηγών, κυρίως των γυναικών, που ακόμη και σήμερα το προτιμούν περισσότερο από κάθε άλλο μοντέλο.
Έπειτα απ' αυτή την επιτυχία, το όνομά του Σωτήρη Κωβού ανέβηκε πολύ ψηλά στις λίστες των καλύτερων σχεδιαστών αυτοκινήτου του κόσμου. Έκτοτε, ο Σωτήρης Κώβος έχει παρουσίασε και άλλα μοντέλα, όπως αυτά της θυγατρικής εταιρίας της Toyota, Lexus, SC300 και SC430.
Το 2002 μετακόμισε στη Γερμανία, έπειτα από μια καλή πρόταση της Audi. Εκεί, έμελλε να μείνει, όμως, μόλις εννέα μήνες, αφού μια διαφωνία του με τον Peter Schreyer, τον έκανε να αποχωρήσει.
Βίκυ Βλαχάκη
Η Ελληνίδα σχεδιάστρια Βίκυ Βλαχάκη γεννήθηκε στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ. Η αγάπη της για τα αυτοκίνητα ήταν πολύ μεγάλη, από τα παιδικά της κιόλας χρόνια. Έτσι, αποφάσισε να ασχοληθεί με το design στο Transportation Design Art Center της Καλιφόρνια.
Την αρχή της σταδιοδρομίας της την έκαν στην Audi, στη συνέχεια της προσφέρθηκε μια θέση στη Mercedes, ενώ το 2000 βρέθηκε να σχεδιάζει για την GM. Ο ενθουσιασμός και το πάθος της για τα αυτοκίνητα μεταφέρθηκε στα σχέδιά της, τα οποία "έκλεψαν" καρδιές και σχολιάστηκαν θετικά.
Η επιτυχία ήταν θέμα χρόνου και δεν άργησε να έρθει. Το 2006, μαζί με την ομάδα της, παρουσίασαν τα μοντέλα παραγωγής της Pontiac Solstice και της Saturm Skyta, τα οποία απέσπασαν διθυραμβικές κριτικές από τους δημοσιογράφους όλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails