Η ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ - ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ-ΙΣΤΟΡΙΚΟ-ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΤΩΝ - ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ - ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ - ΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΕΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑΣ - ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΩΝΥΜΩΝ - ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΙΣΤΟΡΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΜΑΘΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ.
ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Τρίτη 3 Φεβρουαρίου 2009

ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΩΝΥΜΩΝ

Τα στατιστικά του ιστολογίου μας τον πρώτο μήνα ύπαρξής του είναι:

Οι άνθρωποι των οποίων το επώνυμο αρχίζει από το γράμμα Κ προηγούνται με διαφορά στην αναζήτηση των επωνύμων τους.
Το επώνυμο Οικονόμου έχει κάνει τις περισσότερες ερωτήσεις για ανάλυση επωνύμων.
Κάθε ημέρα από το ιστολόγιό μας οκτώ Έλληνες ζητούν ανάλυση του επωνύμου τους.
Κλείνοντας τον πρώτο μήνα ύπαρξης του ιστολογίου αυτού, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω όλους για την μεγάλη υποδοχή που του κάνατε.
Η ανάλυση των ελληνικών επωνύμων είναι μια διαδικασία αρκετά δυσχερής και χρονοβόρα, η οποία βασιζεται σε βιβλιογραφία περί των επωνύμων καθώς και σε αναζήτηση ετυμολογική, γεωγραφική, θρησκευτική και βέβαια ιστορική.


ΧΑΤΖΗΠΑΠΑ:Επώνυμο σύνθετο από τις λέξεις τουρκική haci χατζής=προσκυνητής των αγίων τόπων και παπάς=ιερέας.
ΧΡΟΝΗΣ:Επώνυμο το οποίο ανήκει στην κατηγορία των πατρωνυμικών, προερχόμενο από το βαπτιστικό όνομα Πολυχρόνης.
ΠΛΑΤΩΝ:Επώνυμο προερχόμενο από αρχαίο ελληνικό παρατσούκλι που το προσδιδόμενο σε ιδιότητες σωματικές, δηλαδή ο έχων πλατύ στέρνο και μέτωπο.
ΚΑΡΑΧΑΛΙΟΣ:α) Επώνυμο σύνθετο προερχόμενο από το τουρκικό κάρα + χάλιος = μαύρος
Καραμιχάλης – Καραχάλης – Καραχάλος
β) Επώνυμο σύνθετο προερχόμενο από το τουρκικό καρα=μαύρος και το βαπτιστικό όνομα
Μιχάλης.
ΜΟΥΤΖΟΥΡΗΣ:Επώνυμο προερχόμενο από το τουρκικό mucur = μουτζούρα
ΛΕΥΤΕΡΑΚΟΣ:Επώνυμο προερχόμενο από το βαπτιστικό όνομα Ελευθέριος+Λευτέρης με την κατάληξη –ακος που προσδιορίζει την περιοχή της Μάνης.
ΚΟΤΖΙΑΣ:Επώνυμο ξενικό προερχόμενο από παρατσούκλι από την τουρκική λέξη koca = μεγάλος, μεγαλόσωμος, πβ. κοτζάμ.
ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ:Επώνυμο βυζαντινό επαγγελματικό, σημαίνει αυτός που καταγίνεται με τα αρχαία.
ΣΤΑΣΙΝΟΣ-ΣΤΑΣΙΝΟΠΟΥΛΟΣ:Επώνυμο πατρωνυμικό προερχόμενο από το βαπτιστικό όνομα Αναστάσης, το οποίο και προέρχεται από την Ανάσταση του Χριστού. Γιορτάζει την ημέρα του Πάσχα.
ΣΙΜΟΣ:Επώνυμο προερχόμενο από αρχαίο ελληνικό παρατσούκλι προσδιδόμενο σε ιδιότητες σωματικές, ψυχικές, πνευματικές.
Άλλα παρόμοια: Σμίκρων, Πλάτων, Πλατής, Σαπφώ, Στράβων, Μιλτεύς, Μιλτιάδης, Φαλακρός, Κέφαλος, Χείλων, Πράος, Μακάριος, Γενναίος, Σύντροφος, Ορφανός.
ΣΑΜΨΩΝΟΓΛΟΥ:Επώνυμο σύνθετο αποτελούμενο από το εβραϊκό παρατσούκλι σαμψών = μικρός ήλιος και την κατάληξη –ογλου, που προσδίδει ανατολία.

12 σχόλια:

  1. προσπάθησα να μάθω την ερμηνεία του επωνύμου μου αλλά δεν τα κατάφερα.Το επώνυμο μου είναι Γκούθα ή Γκούθας στο αρσενικό γένος.Υπάρχει η ερμηνεία του?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΛΥΤΡΙΒΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ12 Ιουλίου 2011 στις 7:36 μ.μ.

    ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΚΑΙΡΟ ΕΧΩ ΑΡΧΙΣΕΙ ΜΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΕΩΣ ΤΟΥ ΕΠΩΝΥΜΟΥ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΜΟΥ!ΨΑΧΝΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΝΕΤ ΒΡΗΚΑ ΚΑΙ ΤΟ SITE ΣΑΣ.ΚΑΘΕ ΒΟΗΘΕΙΑ ΕΥΠΡΟΣΔΕΚΤΗ ΕΠΟΜΕΝΩΣ!ΤΟ ΕΠΩΝΥΜΟ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ...ΛΥΤΡΙΒΗΣ...ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΟΜΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΡΑΚΟΒΟΥΝΙ ΚΥΝΟΥΡΙΑΣ!ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. tha mporousate na mas peite duo logia gia ta epitheta filis kai velentza?euxaristw

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΤΟ ΕΠΩΝΥΜΟ ΛΥΤΡΙΒΗΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟ ΚΟΡΑΚΟΒΟΥΝΙ ΑΠΟ ΤΟ 1850 Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΜΟ ΛΑΚΩΝΙΑΣ ΝΑ ΡΩΤΗΣΕΤΕ ΕΚΕΙ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΚΑΠΟΙΟΣ ΘΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ....ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΚΙ ΕΜΕΙΣ... ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΤΕ ΜΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από ότι γνωρίζουμε κατάγωμαστε από την Μάνη όπου δύο αδέρφια έφυγαν από την Κρήτη εν ονόματι Αποστολάκης και το άλλαξαν καθώς έφυγαν με βεντέτα στην Μάνη και κατεβαίνοντας στο όνειρο χωριό μας έφτασαν σε ένα λιοτρίβι και το άλλαξαν έτσι Το επωνύμων τους και από λιοτρίβι γίναμε Λυτριβη

      Διαγραφή
    2. ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΠΟΥ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΤΟ ΕΠΙΘΕΤΟ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗΣ?ΕΣΕΙΣ ΠΩΣ ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΑΥΤΟ ΕΝΩ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΠΩΣ ΗΤΑΝ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΑΔΕΡΦΩΝ?ΑΠΟ ΤΗ ΜΑΝΗ ΗΤΑΝ ΑΠΟ ΠΟΙΟ ΜΕΡΟΣ?Η ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ?

      Διαγραφή
  5. θα θελα να μαθω τηνκαταγωγη μου, ονομαζομαι Κουκουρικος, ζω στην Πυλαια Θεσσαλονικης και γνωριζω τηνιστορια της οικογενειας μου εως και τον προπαπου μου. περιμενω απαντηση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. φιλε μου ο πατερας μου ειναι το γενος κουκουρικου,οπου το επιθετο υπηρχε στον αγιο αθανασιο[κεντρικη ευβοια]κ περιπου στα 1935[πανω κατω]μεταφερθησαν στην λιμνη[βορεια ευβοια].στην ευβοια κουκουρικος υπαρχει πλεον μονο εκει[και ειναι αρκετοι].απο τα λεγομενα της γιαγιας μου[επειδη ρωταω για να μαθαινω]μας εχει πει οτι ητο Μακεδονες..μακαρι να ηξερα περισσοτερα για να βοηθησω,αλλα κ εγω με την απορια ειμαι ακομα!

      Διαγραφή
    2. Και εγω Κουκουρικου λέγομαι και είμαι απο την Λίμνη Ευβοιας ο πατέρας μου είπε ότι η καταγωγη είναι απο την Πόλη.

      Διαγραφή
  6. Μπορείτε να με ενημερώσετε για τα επώνυμα ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ 'Η ΑΝΑΣΤΑΣΟΓΛΟΥ (καταγωγή από Μ. Ασία) KAI TO ΤΣΙΟΡΜΠΑΤΖΗΣ? Θα ήθελα πολύ να μάθω κάτι για τη ρίζα του επιθέτου μου.. Ευχαριστώ πολύ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. λεγομαι ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΣΙΛΙΓΚΟΥΝΑΣ.Ο πατερας μου ονμαζοταν πετρος.η μητερα μου ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΣΔΟΥΚΟΠΟΥΛΟΥ.και οι δυο καταγονται απο το περιβολι γρεβενων.παππους μου ηταν οΑΣΤΕΡΙΟς ΣΙΛΙΓΚΟΥΝΑΣ,και γιαγια μου η ΦΡΑΓΚΙΤΣΑ.περισσοτερα δεν ξερω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. λεγομαι ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΣΙΛΙΓΚΟΥΝΑΣ.Ο πατερας μου ονμαζοταν πετρος.η μητερα μου ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΣΔΟΥΚΟΠΟΥΛΟΥ.και οι δυο καταγονται απο το περιβολι γρεβενων.παππους μου ηταν οΑΣΤΕΡΙΟς ΣΙΛΙΓΚΟΥΝΑΣ,και γιαγια μου η ΦΡΑΓΚΙΤΣΑ.περισσοτερα δεν ξερω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts with Thumbnails